BIP Zarządu Dróg Grodzkich w Zamościu

Przedmiot działalności

Do zadań Zarządu należy:

  1. Prowadzenie ewidencji i przeglądów dróg i obiektów mostowych,
  2. Opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg i drogowych obiektów inżynierskich,
  3. Organizacja i przeprowadzanie przetargów na roboty drogowe i mostowe oraz dostawy i usługi,
  4. Pełnienie funkcji inwestora, nadzór nad prowadzonymi robotami drogowymi i mostowymi,
  5. Utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
  6. Realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
  7. Koordynacja robót w pasie drogowym,
  8. Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
  9. Pobieranie opłat za parkowanie pojazdów w strefach płatnego parkowania,
  10. Prowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  11. Wykonywanie robót interwencyjnych, utrzymaniowych i zabezpieczających,
  12. Przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
  13. Wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
  14. Dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
  15. Utrzymanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów,
  16. Sporządzanie informacji o drogach publicznych i przekazywanie ich odpowiednim  organom.